Förbättra vår kundupplevelse genom virtuella verktyg

Som en del av vår strategi att ständigt stärka vårt digitala erbjudande har vi utvecklat två virtuella verktyg för att förbättra kundupplevelsen. Den virtuella fabriksrundturen och det virtuella showroomet ger dig fjärråtkomst till Diehl Meterings anläggningar och produkter.

Förbättra vår kundupplevelse genom virtuella verktyg Förbättra vår kundupplevelse genom virtuella verktyg

Virtuell rundtur i fabriken

År 2021, när COVID-19-restriktioner gjorde det svårt för kunderna att komma till våra anläggningar, beslutade vi att utveckla ett virtuellt verktyg för att föra våra anläggningar till kunderna. Vår anläggning i Saint-Louis i Frankrike valdes ut som pilotprojekt, och vi anlitade en dedikerad 360°-videobyrå för att filma alla viktiga sevärdheter på plats.

Den virtuella fabriksrundturen, som lanserades förra sommaren, gör det möjligt för besökare att fritt navigera i ett virtuellt 360°-läge runt på fabriksgolvet och få en känsla för anläggningen från sitt kontor eller hem, med hjälp av en dator, surfplatta eller telefon. Ytterligare information visas på skärmen för att framhäva de viktigaste punkterna av intresse. I dag finns besöket tillgängligt på engelska, franska, tyska och spanska. Vårt nästa mål är att kopiera konceptet med den virtuella fabriksrundturen på våra anläggningar, bland annat i Polen, Tyskland och Kina.

Kunder som vill prova verktyget kan begära en guidad tur med en dedikerad säljare.

Virtuellt utställningsrum

År 2021 utvecklade vi också ett virtuellt showroom. Den här gången ville vi ge kunderna en chans att uppleva våra produkter för att kompensera för att de flesta mässor var inställda. Vi samarbetade med samma videobyrå för att förverkliga idén.

Konceptet utvecklades ursprungligen och testades för vattensegmentet med HYDRUS 2.0 BULK och domestic. Sedan dess har det utvidgats till energisegmentet, med SHARKY 775 och ALTAIR V4, och till systemprodukter som IZAR RDC PREMIUM 2, IZAR RDC VEHICLE och IZAR radiomoduler. Det virtuella showroomet kommer att finnas tillgängligt på vår webbplats i maj 2022, så att alla kan dra nytta av en förbättrad digital upplevelse när de konsulterar våra produkter.