Vårnumret 2022 av Microsofts Technology Record har just släppts. Våra team är glada över att få denna möjlighet att dela med sig av en rad lösningar och inspirationer för en mer hållbar framtid.

Dela med oss av vårt engagemang för hållbarhet i microsofts tidskrift technology record Dela med oss av vårt engagemang för hållbarhet i microsofts tidskrift technology record

Annette Geuther, vår försäljningschef, tittar på hur vi hjälper konsumenter och leverantörer att minska vatten- och energiförbrukningen (sidan 140). Eftersom resurserna blir alltmer värdefulla gör smarta mätlösningar, datadriven nätverksintelligens och sakernas internet det möjligt för oss att ta itu med stora utmaningar när det gäller vatten, värme, kyla och undermätning.

I det här numret presenterar Sebastian Wäschle vårt MES-projekt (Manufacturing Execution Systems). Det har utvecklats av projektledarna Christoph Dümmler och Florian Einzinger tillsammans med OPEX, IE och IT och spelar en viktig roll i digitaliseringen av produktionen. Genom att samla in stora mängder tillverkningsdata kan företagen prioritera öppenhet och optimera processerna (sidan 23).

Mourad BOUFENAR, vår chef för Global Portfolio Management Software & Related Services, förklarar också kort hur våra IZAR-lösningar och programvaror gör det lättare att övervaka vattennät och konsumtionsmönster, så att konsumenter och leverantörer kan spara pengar och ändra sina vanor (sidan 137).

Vi är verkligen glada över den positiva effekten av dessa innovationer - och stolta över att arbeta tillsammans med Microsoft och andra likasinnade partner.

Läs mer här.