SHARKY 775 energimätare bibehåller högsta 5-stjärniga betyg i oberoende test av värmemätare SHARKY 775 energimätare bibehåller högsta 5-stjärniga betyg i oberoende test av värmemätare
News

Diehl Meterings SHARKY 775 ultraljudsenergimätare har återigen tilldelats 5 stjärnor av 5 för mätnoggrannhet och mätstabilitet av det oberoende testföretaget AGFW. Resultaten bekräftar SHARKY:s exceptionella standarder när det gäller hållbarhet och tillförlitlighet, vilket ger våra kunder ett långsiktigt mervärde genom de högsta kvalitetsstandarderna.

AGFW är en neutral och oberoende sammanslutning för energieffektivitet inom uppvärmning, kylning och kraftvärme. Dess testprogram för värmemätare är erkänt som ett riktmärke för mätningssektorn och består av en rigorös bedömning av varje mätutrustning under olika förhållanden och i flera olika kategorier. I den senaste AGFW-rapporten från september 2021 fick SHARKY 775 återigen högsta betyg för mätnoggrannhet och mätstabilitet. Detta innebär att vår flaggskeppsenergimätare konsekvent har fått 5 stjärnor för mätstabilitet ända sedan 2007.

Värmemätare från Diehl Metering kan uppvisa utmärkt mätkvalitet även efter 4 800 timmars slitageprov.

Under testningen utsätts SHARKY 775 för en intensiv granskning när den genomgår AGFW:s värmemätartest. Genom en omfattande serie bedömningar utvärderas varje aspekt, t.ex. mätnoggrannhet och stabilitet hos mätaren.

Mätnoggrannhet anger om mätaren mäter korrekt jämfört med en referens. Denna parameter testades vid olika vattentemperaturer.

Mätstabilitet anger om en mätare fortfarande mäter korrekt efter att slitage har skapats artificiellt med hjälp av temperatur och flödeshastighet. I det accelererade slitagetestet utsätts flödessensorerna för en hård prövning genom att de bland annat utsätts för en kontinuerlig belastning i över 4 800 timmar vid 90 °C vattentemperatur.

I båda kategorierna, mätnoggrannhet och mätstabilitet, kunde Diehl Metering få den högsta utmärkelsen *****, dvs. 5 av 5 stjärnor, för alla testade mätare.

De senaste resultaten bekräftar prestandan hos vår ultraljudsteknik med hög precision under det år då den fyller 30 år. Sedan vi först utvecklade tekniken 1991 har vi fortsatt att lyssna på våra kunder och erbjuda högkvalitativa produkter som uppfyller deras behov. Den långsiktiga stabiliteten hos energimätaren SHARKY är ett bevis på Diehl Meterings engagemang för kvalitet och för våra kunder, som kan lita på våra produkter.

Efter de senaste AGFW-resultaten kommer våra SHARKY-mätare återigen att förses med en försegling som bekräftar deras femstjärniga prestanda när det gäller både mätstabilitet och noggrannhet.