HYDRUS 2.0 BULK: vår första ultraljudsmätare

HYDRUS 2.0 BULK: vår första ultraljudsmätare HYDRUS 2.0 BULK: vår första ultraljudsmätare
Nyhetsmeddelande

2008 ledde Diehl Meterings HYDRUS vägen som den första ultraljudsvattenmätaren på marknaden. Idag är HYDRUS 2.0 BULK vår första bulkmätare som integrerar ultraljudsmätteknik, och kombinerar livstidsprecision med avancerad anslutning. För vattenföretag inkluderar fördelarna pålitlig fakturering, minskade kostnader och sinnesro.

Utrustad med fyra givare och två mätvägar, levererar HYDRUS 2.0 BULK de högsta standarderna för metrologisk precision. Den kan mäta extremt låga och höga flöden i vattennätverk och har en godkänd dynamisk räckvidd på upp till R1000. Dessutom betyder dess statiska fria flödesdesign och IP68-klassificering att mätaren är motståndskraftig mot sand, damm och översvämning. I kombination med en batteritid på upp till 16 år, garanterar detta varaktig precision och tillförlitlighet.

Den andra flaggskeppsfunktionen i HYDRUS 2.0 BULK är dess integrerade anslutningsmöjligheter, som stöder ett brett spektrum av tekniker (M-Bus, L-Bus, Pulse, etc.). Som en del av en AMI-lösning överför den flera typer av data i kombination med smarta ursprungliga mätare för att erbjuda realtidsinformation om flödeshastigheter, enhetsstatus och vattenförluster. Företag kan sedan använda dessa data för att bygga upp en omfattande översikt över sitt distributionsnätverk - vilket ger dem möjlighet att optimera kostnader, spara resurser och minska Non-Revenue Water.

Läs pressmeddelandet

Titta på filmen