Vatten betyder världen för oss

Den 22 mars 2021 firar World Water Day värdet på vatten och ökar medvetenheten om dess brist. Det är det perfekta ögonblicket att fråga: vad betyder vatten för dig?

Vatten betyder världen för oss Vatten betyder världen för oss
Nyhetsmeddelande

På Diehl Metering är vatten en integrerad del av oss. Vår historia med vatten började redan 1862, då vi startade som ett gjuteri som tillverkade beslag för vatteninstallationer. Sedan dess har högkvalitativa vattenmätare varit en grundpelare i våra forsknings- och produktionsavdelningar och är nu hörnstenen i våra smarta vattenlösningar.

Ibland är det lätt att ta vatten för givet, men vi får inte glömma att det spelar en central roll för var och en av oss. Vatten representerar upp till 60 % av vår kroppsvikt och är en integrerad del av livet överallt på planeten. Vi använder det i våra hem och inom jordbruk och industri. Det är viktigt för hälsa och socialt välbefinnande, för ett välbalanserat ekosystem, för vår planets bästa. Vad som än händer med vatten så påverkar det var och en av oss.

Därför är World Water Day en möjlighet att fira värdet av vatten och att förnya våra ansträngningar att spara det för framtida generationer. En stabil och stadig vattenförsörjning är ryggraden i varje nation - ändå lever 2,2 miljarder människor runt om i världen utan tillgång till säkert vatten. Det är upp till var och en av oss att hjälpa till att göra skillnad.

På Diehl Metering är vi engagerade i att ge kunder, konsumenter och samhällen möjlighet att använda vatten mer effektivt och mer ansvarsfullt. Vi utformar våra lösningar och tjänster för att optimera hur naturresurser hanteras. På detta sätt hjälper vi människor överallt att minska avfallet och bidra till planets hållbarhet.

För att markera World Water Day, gå med oss ​​och fråga dig själv vad vatten betyder för dig. Vad värdesätter du mest med detta, och var är det viktigast för dig? Framför allt, låt oss alla komma ihåg att vatten tar hand om oss - så vi bör ta hand om det.