Vand betyder en verden for os

Den 22. marts 2021 fejrer World Water Day værdien af vand og øger bevidstheden om dets knaphed. Det er det perfekte tidspunkt til at spørge: hvad betyder vand for dig?

Vand betyder en verden for os Vand betyder en verden for os
Nyheder

Hos Diehl Metering er vand en integreret del af hvem vi er. Vores historie begyndte med vand tilbage i 1862, da vi startede som et støberi, der producerede fittings til vandinstallationer. Siden da har vandmålere af høj kvalitet været en grundpille i vores forsknings- og produktionsafdelinger, og er nu hjørnestenen i vores smarte vandløsninger.

Det er undertiden let at tage vand for givet, men vi bør aldrig glemme, at det spiller en central rolle for os alle. Vand udgør op til 60% af vores kropsvægt, og er en integreret del af livet overalt på jorden. Vi bruger det i vores hjem, i landbrug og i industri. Det er afgørende for sundhed og social trivsel, for et velafbalanceret økosystem til gavn for vores planet. Uanset hvad der sker med vand, har det indflydelse på os alle.

Derfor er World Water Day en mulighed for at fejre vandets værdi og forny vores indsats, for at redde det for fremtidige generationer. En stabil og vedvarende vandforsyning er rygraden i enhver nation - alligevel lever 2,2 milliarder mennesker over hele verden uden adgang til rent vand. Det er op til hver enkelt af os, at hjælpe med at gøre en forskel.

Hos Diehl Metering er vi forpligtet til at give kunder, forbrugere og samfund mulighed for at bruge vand mere effektivt og mere ansvarligt. Vi designer vores løsninger og tjenester for at optimere den måde, hvorpå naturressourcer forvaltes. På denne måde hjælper vi mennesker overalt med, at reducere affald og bidrage til bæredygtigheden på jorden.

For at være med til at markere World Water Day, spørg dig selv, hvad vand betyder for dig. Hvad værdsætter du mest ved det, og hvor er det vigtigst for dig? Lad os først og fremmest huske, at vand tager sig af os, så vi skal også tage os af det.