Hur IoT-nätverkstjänster öppnade nya möjligheter för staden Pirna Hur IoT-nätverkstjänster öppnade nya möjligheter för staden Pirna

En ny video visar hur det tyska multibolaget Stadtwerke Pirna samarbetade med Diehl Metering för att förverkliga sitt IoT-nätverk från första planering till slutlig implementering. Tack vare vår end-to-end-tjänst identifierade bolaget IZAR-radiotekniken som standard för sina nuvarande behov och mioty® för sina framtida applikationer. Det njuter nu av fördelarna med nätverksoptimering och användningsfall för smarta städer.

Stadtwerke Pirna ligger i östra Tyskland och levererar vatten, fjärrvärme, el och gas till staden Pirna och dess region. För att uppfylla sina mål att stärka hållbarheten och utforska IoT-möjligheter behövde bolaget expertstöd. Genom vår IoT-nätverksplaneringstjänst, kunde den ta det första steget mot att förverkliga sitt projekt. Med stöd av våra tekniker utformade Stadtwerke Pirna ett IoT-nätverk i linje med både dess nuvarande behov och långsiktiga mål. För att förverkliga sina framtida ambitioner valde bolaget mioty® som sin anslutningsteknik på grund av standardens exceptionella interoperabilitet – och dess kapacitet att slå samman mätapplikationer med IoT-världen.

Stadtwerke Pirna bestämde sig då för att fortsätta sin IoT-resa med oss genom att registrera sig för vår IoT Network Implementation Service. Det var då vi tog hand om alla administrativa och juridiska tillstånd och optimerade den exakta platsen för antennplatserna i linje med statik och vindbelastning. I videon kan du se den del av vår implementeringstjänst när vi tillhandahåller praktisk teknik för att säkert och snabbt installera antennerna. Som en del av vårt erbjudande ger vi bolaget 10 års garanti på fukt- och mögelskador för byggnadsgenomföringar.

Genom kombinationen av våra IoT-nätverksplanerings- och implementeringstjänster drog Stadtwerke Pirna nytta av en enda källa för att göra sitt IoT-nätverk till verklighet – och hela processen var snabb och effektiv. Idag kan bolaget dra nytta av nätverksoptimeringslösningar, inklusive läckagedetektering, och har stärkt sin övergripande hållbarhet. Dessutom har mioty® öppnat en mängd möjligheter för framtiden, vilket gör det möjligt att sömlöst slå samman mätapplikationer med smarta stadsapplikationer, såsom smart belysning och e-bildelning.

Upptäck mer om lösningen och fördelarna för Stadtwerke Pirna.