Større netværksopgradering reducerer antallet af lækager i kinesisk by

Nyheder
Større netværksopgradering reducerer antallet af lækager i kinesisk by Større netværksopgradering reducerer antallet af lækager i kinesisk by

Takket være en komplet netværksopgradering og innovativ WLM (Water Loss Management) løsning, har Diehl Metering gjort det muligt for Longkou Vandforsyning i Kina, at reducere lækager fra omkring 50% til kun 10%.

Forsyningen leverer vand til mere end 30 samfund nær havnebyen Yantai i det østlige Kina. Før de begyndte deres samarbejde med Diehl Metering, foretog deres distributionsnetværk manuelle måleraflæsninger - en tidskrævende praksis, der både var dyr og fejlbehæftet. Desuden havde netværket lækager på op til 50%.

I 2018 ændrede Diehl Metering den eksisterende installationsløsning til et fast netværk med automatisk aflæsning. Samme år begyndte vi at installere smarte vandmålere, herunder vores bulkmålere WESAN WPG og AQUILA V3. Hidtil har vi monteret omkring 18.000 enheder, der i høj grad har forbedret aflæsningernes pålidelighed og nøjagtighed.

For at løse lækageproblemet, installerede kunden vores IZAR@INSIGHT DMA-software på deres server. Denne innovative dataplatform overvåger nøje frem- og retur flowet af uafhængige måleområder kendt som DMA, og analyserer datamængden for at identificere lækager. Den nøjagtige placering af lækagen lokaliseres derefter ved hjælp af akustisk lækagelokalisering, hvor forsyningen straks advares, så de kan løse problemet. I begyndelsen af 2019 var antallet af lækager for alle 33 DMA'er blevet reduceret til kun 10%.

Den 20. september 2020 mødtes Diehl Meterings Kina-team med kunden, for at præsentere resultater og træne dem i at bruge en ny udgivelse af softwaren. Den samlede feedback var yderst positiv, idet kunderne udtrykte tilfredshed med både måler- og lækageløsningerne.