Sociale tiltag i centrum for Diehl Metering Bażanowice

På vores fabrik i Bażanowice i Polen, står Diehl Meterings team i spidsen for en række sociale aktioner for mennesker i nød. Ud over en indsamling to gange om året, der organiseres af medarbejderrådet, spiller Bażanowice nu en nøglerolle i koordineringen af vores virksomheds indsats for at hjælpe flygtninge fra Ukraine.

Sociale tiltag i centrum for Diehl Metering Bażanowice Sociale tiltag i centrum for Diehl Metering Bażanowice

Sociale tiltag i centrum for Diehl Metering Bażanowice

Hvert halve år organiserer Diehl Metering Bażanowice en begivenhed kendt som "Kropelka" ("en dråbe" på polsk) for at støtte lokale mennesker i vanskelige situationer, især dem med sundhedsproblemer eller økonomiske problemer. Medlemmerne af medarbejderrådet udpeger en person eller familie, der har særligt behov for velgørende og økonomisk hjælp, og der hænges plakater op på fabrikken i Bażanowice for at fremhæve deres udfordringer og fremme kampagnen. Alle der arbejder på stedet, opfordres derefter til at donere penge til at finansiere støtteindsatsen - og Diehl Metering supplerer fonden, ved at bidrage med yderligere to tredjedele af de samlede donationer fra de ansatte.

Senest har donationerne hjulpet en 3-årig pige, der lider af flere neurologiske sygdomme, som hæmmer hendes udvikling. Den foregående "Kropelka" handlede om en lokal familie, der havde mistet deres hus ved en brand. Disse små "dråber" gør en stor forskel i folks liv, og den næste indsamling afholdes i juni.

Efter udbruddet af krigen i Ukraine, har vores Bażanowice-center fået et andet fokus for sine sociale aktioner. På grund af sin geografiske placering, er fabrikken særlig tæt på flygtningekrisen. Omkring 2,3 millioner ukrainere er allerede flygtet fra deres land for at nå til Polen, og flere sanatorier, der ligger blot 10 kilometer fra vores polske lokalitet, er i øjeblikket vært for flygtninge. Bażanowice-holdet planlægger at yde støtte til de 400 børn på sanatorierne.

Desuden har mange Diehl Metering-teams rundt om i verden organiseret initiativer til at støtte flygtninge, ved at sende dem pakker med vigtige varer. Og vores Bażanowice-team er glade for at koordinere disse aktioner med andre steder i løbet af de næste par måneder.