Smart Heating Laboratorie giver mulighed for at vinde et stort udbud i Kina

Smart Heating Laboratorie giver mulighed for at vinde et stort udbud i Kina Smart Heating Laboratorie giver mulighed for at vinde et stort udbud i Kina

Efter indvielsen sidste år, har vores Smart Heating Laboratorie i Luoyang, Kina, hjulpet os med at vinde et stort udbud. Som et knudepunkt for innovation, spillede laboratoriet en afgørende rolle i udviklingen og promoveringen af Diehl Meterings Smart Heating Solution, som vi nu vil levere til Luoyang Heating Supply Company til to boligprojekter med i alt 1.650 lejligheder.

Med den innovative løsning, vil forsyningsselskabet digitalisere sit varmeforsyningsnetværk, især det sekundære netværk, så det kan indstille den mest behagelige rumtemperatur for forbrugerne og samtidig optimere energiforbruget. Målet er at afbalancere systemet perfekt mht. hydraulisk og termisk ydeevne, og at justere forsyningen fra varmevekslerstationen i overensstemmelse med det faktiske forbrug. Dette er en milepæl i fjernvarmeproduktionen i Kina, idet man går fra den traditionelle tilgang, hvor man blot tilfører energi til systemet, til en tilgang baseret på levering af energi efter behov.

Ved at optimere den termiske energistrøm, vil Luoyang Heating Supply Company kunne undgå ubalancer i varmeforsyningen, hvilket ofte kan medføre lavere temperaturer i de lejligheder, der ligger længst væk fra varmevekslingsstationen. Dette vil bidrage til at reducere kundeklager og øge tilfredsheden, samtidig med at der spares op til 20% energi og CO2-emissioner.

Den unikke Diehl Metering end-to-end-løsning, herunder tjenester som f.eks. en cloud-tjeneste, bruger SHARKY ultralydsvarmemålere kombineret med IZAR@AIR temperatur- og fugtighedssensorer til at indsamle et væld af data fra varmesystemet, bygninger og individuelle lejligheder. Disse data overføres derefter via IoT-kommunikationsteknologi til vores cloud-baserede IZAR-softwareplatform til analyseformål. Hvis der registreres en ubalance i varmeforsyningen, foreslår softwaren en justering af balanceventilens åbningsgrad for at optimere rumtemperaturen. IZAR@HOME-mobilappen giver forbrugerne større gennemsigtighed om forbrug, indendørs temperatur og luftfugtighed.

Smart Heating Laboratoriet har vist sig at være et vigtigt mødested for lokale eksperter, især på grund af COVID-19-rejserestriktioner i Kina. Vi er overbeviste om, at denne licitationssejr er den første af mange løsninger, som vores teams i laboratoriet har udviklet!