Kundeservice styrket med IZAR Passive Drive-By-løsning i Østfrankrig

Takket være en Diehl Metering-løsning, kan storbyområdet Greater Nancy i det nordøstlige Frankrig nu fjernaflæse vandmålere regelmæssigt ved hjælp af en flåde af affaldsindsamlingsbiler. Løsningen leverer hurtigere og mere pålidelige data og giver lokalbefolkningen nøjagtig fakturering og opdateret indsigt i deres vandforbrug.

Kundeservice styrket med IZAR Passive Drive-By-løsning i Østfrankrig Kundeservice styrket med IZAR Passive Drive-By-løsning i Østfrankrig

Vores samarbejde med Greater Nancy går helt tilbage til 2016, hvor vi vandt et udbud om at levere vandmålere til hovedstadsområdet Greater Nancy, hvor der bor 270.000 mennesker. I 2019 begyndte vi at teste vores IZAR Passive Drive-By-løsning på tværs af regionens 20 kommuner, der består af mere end 62.000 husstande.

Dette indledende pilotprojekt var en succes, og året efter besluttede hovedstadsområdet at indføre løsningen på hele sit område, ved at udstyre 22 skraldebiler med radiomodtagere og udstyre sit netværk med vores ALTAIR smart volumetriske vandmålere, udstyret med en IZAR radio G4. Kunden værdsatte især ydeevnen af vores målere og vores radioteknologi, samt deres kompatibilitet med dets it-system.

I øjeblikket er mere end halvdelen af de 62.000 husstande udstyret med intelligente målere fra Diehl Metering. Målet for Greater Nancy er at øge denne dækning til 100 % inden 2023, så de kan udvide den passive Drive-By-løsning til hele området.